Werkgevers sympathie voor werknemers

Werkgevers sympathie voor werknemers

7 november 2018 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Dit zijn kwaliteiten van werknemers die leidinggevenden het meest waarderen

Elke werkgever zoekt andere kwaliteiten en ervaring bij zijn personeel, maar er zijn ook eigenschappen die universeel gewild zijn.

Hoewel je professionele achtergrond erg belangrijk is, heeft je karakter volgens schrijver Brian Tracy van “ de grootste invloed op het krijgen van een goede baan.

Tracy en andere loopbaanexperts kennen zeven kwaliteiten waar elke leidinggevende op zit te wachten:

Incasseringsvermogen

CEO Marc Cenedella van Ladders zegt dat incasseringsvermogen het onderscheid maakt tussen mensen die goed gedijen op kantoor en mensen die zullen falen.

“Leidinggevenden zijn op zoek naar werknemers die vasthouden aan hun doelstellingen als ze voor moeilijke uitdagingen staan, veerkracht tonen als dingen fout gaan en projecten positief benaderen”, vertelt Cenedella aan Business Insider.

Ondernemer en carrièrecoach Judge Graham is het ermee eens dat incasseringsvermogen cruciaal is om met stress om te kunnen gaan.

“Je moet niet toestaan dat stress je prestaties of houding beïnvloedt, hoe heftig een bepaalde situatie ook kan worden”, zegt Graham tegen Business Insider.

Goed tijdmanagement

Het draait er niet om 12 uur per dag te draaien op kantoor. Managers zijn meer onder de indruk van mensen die veel kunnen afhandelen in kortere tijd.

Volgens Tracy wordt je productiviteit voor een groot deel bepaald door je tijdmanagement – je vermogen om te plannen, organiseren, prioriteiten te stellen, problemen op te lossen en een klus af te maken.

“Tijd is kostbaar, dus elke werknemer moet zijn tijd goed verdelen over verschillende projecten en die tijd efficiënt gebruiken”, zegt Graham. “Een stabiele snelheid vasthouden bij het afhandelen van projecten is ook goed voor je beslisvaardigheden.”

Lef

Een andere kwaliteit waar werknemers en ondernemers zich mee kunnen onderscheiden is niet bang zijn voor een mislukking, “zelfs als er veel onzekerheid is over een bepaald project en de kans bestaat dat het misgaat”, zegt Tracy.

CEO en oprichter Jeff Bezos van Amazon is een van de vele succesvolle mensen die pleiten voor het concept van het accepteren van mislukkingen.

“Om verder te komen moet je experimenteren, en als je van tevoren al weet of iets werkt of niet, is het geen experiment”, stelt Bezos. “De grootste organisaties zeggen gek te zijn op innoveren, maar zijn lang niet altijd bereid de gevolgen van mislukte experimenten te accepteren die nodig zijn om verder te komen.”

Focus

Zelfs als je dankzij goed tijdmanagement weet hoe je je dag moet indelen, kan het lastig zijn om je goed te focussen of een echte “flow” te ervaren. Dat betekent dat je je uitsluitend kunt concentreren op de klus waar je mee bezig bent, totdat het af is, zegt Tracy.

Sommige mensen zeggen dat focus echte ondernemers onderscheidt van andere slimme mensen.

Focus op de klant is ook een belangrijke eigenschap.

“Je moet altijd een duidelijke focus houden op wat het beste is voor de klant”, zegt Graham. “Want met klanten begint en eindigt alles, zij zijn de reden dat een bedrijf überhaupt bestaat.”

Ook hier kan Bezos, de rijkste persoon ter wereld, het helemaal mee eens zijn. Hij zei onlangs in een toespraak dat hij zijn succes verklaart door een “obsessieve en dwangmatige focus op de klant is plaats van een obsessie voor de concurrent”.

Integriteit

Dit is “waarschijnlijk de belangrijkste kwaliteit om op lange termijn succes te hebben in je werk en in het leven in het algemeen”, zegt Tracy.

Door eerlijk te zijn naar anderen en naar jezelf laat je je werkgever ook zien dat je loyaal bent.

Betrouwbaarheid

“Werknemers moeten verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het op tijd volbrengen van hun taken. Niet alleen voor hun collega’s, maar ook voor de klant”, zegt Graham.

Niemand wil iemand aannemen die niet doet wat hij of zij belooft. Daarom zijn de meeste leidinggevenden gek op mensen die niet hoog van de toren blazen, maar dagelijks wel veel voor elkaar krijgen.

“Ik raak gefrustreerd als mensen er niet alles aan doen om iets af te krijgen”, zei CEO Alexandra Wilkis Wilson van schoonheidsbedrijf Glamsquad in 2015 tegen The New York Times. “Als ik ervan uitga dat iemand iets doet en ik kom er vervolgens achter dat het niet is gebeurd, dan vind ik dat erg frustrerend.”

Sympathiek zijn

Of je het nu leuk vindt of niet, samenwerking is de sleutel tot succes in het bedrijfsleven. Als je niet laat zien dat je goed kunt samenwerken met collega’s, dan is dat een probleem.

“Werkgevers zoeken mensen die bij het team passen en deel uit kunnen maken van de familie”, zegt Tracy.

Hoewel je niet gemaakt of opdringerig wilt overkomen, zijn er wel manieren om te zorgen dat andere mensen je symphatiek vinden. Probeer te glimlachen en collega’s iets over henzelf te vragen. Want, zoals Shana Lebowitz van Business Insider vorig jaar al eens schreef: “Over jezelf praten kan net zo’n inherente beloning zijn als eten, geld of seks.”

Bron: BI

werkgeverscoach, personeelszaken, werknemers- werkgevers,werkgeverschap,werkgevers advies,advies werkgevers,salariszaken, personeelszaken, hr ondersteuning,