Nederland heeft een van de sterkste merknamen ter wereld
18 oktober 2019 Uit Door 100% WerkgeverscoachHet gaat goed met het merk Nederland.
Nederland krijgt AAA+-status, terwijl de Brexit negatief uitpakt voor de Britse merkwaarde.
Hoewel de merkwaarde met ongeveer 1,1 duizend miljard euro sinds vorig jaar niet is gegroeid, is het merk wel sterker geworden. Dat blijkt uit onderzoek van Brand Finance.
Brand Finance is een onafhankelijk adviesbureau dat zich specialiseert in de waarde die bedrijfsnamen hebben. Ook maakt het jaarlijks een lijst van de merkwaarde van landen.
VS 1
Dat de Verenigde Staten op die lijst op nummer één staat, is wellicht geen verrassing. Het land heeft een merkwaarde van 25,175 duizend miljard euro en wordt gevolgd door China, met een merkwaarde van 17,677 duizend miljard euro. Op de derde plek in de lijst staat Duitsland. Onze buren hebben een merkwaarde van 4,404 duizend miljard euro.
Nederland staat op de dertiende plek in de lijst, die in totaal uit 100 landen bestaat. Dat lijkt misschien geen hele bijzondere prestatie, maar Brand Finance tekent aan dat hoewel de merkwaarde niet bijzonder groot is, de sterkte van het merk dat wel is. Daarom heeft Nederland vanaf dit jaar een AAA+-status in de lijst, het hoogst haalbare.
Merk NL
Slechts twee andere landen hebben een sterker merk en hebben die AAA+-status ook, schrijft Brand Finance. Singapore heeft het allersterkste merk en Zwitserland staat op de tweede plek. Duitsland en Luxemburg volgen ons respectievelijk op de vierde en vijfde plek.
Opvallend is verder dat de Brexit niet echt goed uitpakt voor de merkwaarde van het Verenigd Koninkrijk. De merkwaarde van het VK kon volgens Brand Finance niet verder groeien door de Brexit en het politieke gesteggel over de uittreding zette ook een rem op de groei van Europese landen. Het VK is van de vierde plek op de lijst naar de vijfde plek gezakt, en heeft nu een lagere merkwaarde an Japan.
Om de merkwaarde van landen te meten, maakt Brand Finance gebruik van dezelfde technieken die het toepast op het meten van de merkwaarde van bedrijven. Elementen als bekendheid, het investeringsklimaat en de toeristische aantrekkingskracht spelen bij het opstellen van de lijst een rol.
Bron:BI
Gerelateerd:
- Amerikaanse werknemer verdient 254 keer minder dan topman
- Europeanen en salaris?
- Gestalkt privé en op werk, gevolg ontslag!
- Maakt meer loon gelukkiger?
- Salaris niet zaligmakend
Recente berichten
- Géén burgerservicenummer (bsn) wel loon in de aangifte loonheffingen 4 april 2024
- Afzien van loon en kader cafetariaregeling door de werkgever verschuldigde eindheffing 3 april 2024
- Kamerstukken die interessant zijn! 3 april 2024
- De code verzekeringsplicht onjuist aangeleverd in de aangifte loonheffingen 2 april 2024
- De Wet toekomst pensioenen (WTP) en werkgeversplicht 2 april 2024
- Verzoek vóór 1 april 2024 voor schuldsanering 26 maart 2024
- Welk tijdvaktabel onbetaald ouderschapsverlof 26 maart 2024
- De Belastingdienst & klankbordgroep softwareleveranciers 22 maart 2024
- Regels loonstamrechtuitkering 19 maart 2024
- Aanpassen van de vaste reiskosten- en thuiswerkvergoeding 14 maart 2024
Populaire berichten
en extra
lage kosten
loonstroken.
En nog meer voordelen.
Neem snel contact op.