
Klantverificatie bij opvraag Whk-gegevens BelastingTelefoon
21 januari 2022 Uit Door 100% WerkgeverscoachMedewerkers van de BelastingTelefoon voeren een dubbele klantverificatie uit, voordat zij de percentages Werkhervattingskas (Whk) verstrekken.
Veel salarisprofessionals zijn hier niet op voorbereid. Dit zorgt voor lange wachttijden.
Belt u de BelastingTelefoon voor het opvragen van de percentages Whk? Of wilt u weten of een werkgever groot of klein is voor de gedifferentieerde premie Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof)? Zorg er dan voor dat u persoons- en dossiergebonden gegevens van de werkgever bij de hand hebt:
Persoonsgebonden gegevens zijn onder andere:
- geboortedatum
- postcode en huisnummer
- vestigingsadres onderneming
- KVK-nummer
- rekeningnummer
Voorbeelden van dossiergebonden gegevens:
- bedrag van de aangifte of aanslag
- inhoud uit de aangifte of aanslag
- gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief
De medewerkers van de BelastingTelefoon stellen een persoons- en een dossiergebonden vraag om er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken. Als u de 2 vragen niet kunt beantwoorden, kunt u geen informatie krijgen over de percentages Whk of over de gedifferentieerde premie Aof.
Gerelateerd berichten

Recente berichten
- Handboek Loonheffingen 2023 27 maart 2023
- De student meer nettoloon door andere tijdvaktabel 20 maart 2023
- Loonkostenvoordeel – LKV 20 maart 2023
- Besluit inkomstenverhouding 16 maart 2023
- Ondersteuning Softwareontwikkelaars (OSWO) en aangifte loonheffingen 14 maart 2023
- Aangifte of correctie loonheffingen 9 maart 2023
- Phishing mails-berichten in naam van de Overheid? 7 maart 2023
- Hoge of lage AWf-premie? 7 maart 2023
- Handboek Loonheffingen 2023 6 maart 2023
- UWV en de voorlopige berekeningen 2022 – de Wet tegemoetkomingen loondomein 3 maart 2023
Populaire berichten
en extra
lage kosten
loonstroken.
En nog meer voordelen.
Neem snel contact op.