Klantverificatie bij opvraag Whk-gegevens BelastingTelefoon

Klantverificatie bij opvraag Whk-gegevens BelastingTelefoon

21 januari 2022 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Medewerkers van de BelastingTelefoon voeren een dubbele klantverificatie uit, voordat zij de percentages Werkhervattingskas (Whk) verstrekken.

Veel salarisprofessionals zijn hier niet op voorbereid. Dit zorgt voor lange wachttijden.

Belt u de BelastingTelefoon voor het opvragen van de percentages Whk? Of wilt u weten of een werkgever groot of klein is voor de gedifferentieerde premie Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof)? Zorg er dan voor dat u persoons- en dossiergebonden gegevens van de werkgever bij de hand hebt:

Persoonsgebonden gegevens zijn onder andere:

  • geboortedatum
  • postcode en huisnummer
  • vestigingsadres onderneming
  • KVK-nummer
  • rekeningnummer

Voorbeelden van dossiergebonden gegevens:

  • bedrag van de aangifte of aanslag
  • inhoud uit de aangifte of aanslag
  • gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief

De medewerkers van de BelastingTelefoon stellen een persoons- en een dossiergebonden vraag om er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken. Als u de 2 vragen niet kunt beantwoorden, kunt u geen informatie krijgen over de percentages Whk of over de gedifferentieerde premie Aof.

Gerelateerd berichten

belastingen, belastingdienst, Overheid, belastingmaatregels, belastingdiensten,RVO, UWV, 2021, Kabinet,
Ziekteverzuimverzekering
en extra
lage kosten
loonstroken.
En nog meer voordelen.
Neem snel contact op.