Klantverificatie bij opvraag Whk-gegevens BelastingTelefoon

Klantverificatie bij opvraag Whk-gegevens BelastingTelefoon

21 januari 2022 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Medewerkers van de BelastingTelefoon voeren een dubbele klantverificatie uit, voordat zij de percentages Werkhervattingskas (Whk) verstrekken.

Veel salarisprofessionals zijn hier niet op voorbereid. Dit zorgt voor lange wachttijden.

Belt u de BelastingTelefoon voor het opvragen van de percentages Whk? Of wilt u weten of een werkgever groot of klein is voor de gedifferentieerde premie Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof)? Zorg er dan voor dat u persoons- en dossiergebonden gegevens van de werkgever bij de hand hebt:

Persoonsgebonden gegevens zijn onder andere:

  • geboortedatum
  • postcode en huisnummer
  • vestigingsadres onderneming
  • KVK-nummer
  • rekeningnummer

Voorbeelden van dossiergebonden gegevens:

  • bedrag van de aangifte of aanslag
  • inhoud uit de aangifte of aanslag
  • gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief

De medewerkers van de BelastingTelefoon stellen een persoons- en een dossiergebonden vraag om er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken. Als u de 2 vragen niet kunt beantwoorden, kunt u geen informatie krijgen over de percentages Whk of over de gedifferentieerde premie Aof.

Gerelateerd berichten

belastingen, belastingdienst, Overheid, belastingmaatregels, belastingdiensten,RVO, UWV, 2021, Kabinet,