
Uitbreiding TOGS-regeling
28 maart 2020 Uit Door 100% WerkgeverscoachOok ondernemers in de non-food kunnen aanvragen doen.
Extra groepen ondernemers in de non-food-sector zoals winkeliers kunnen vanaf maandag 30 maart 2020 ook gebruikmaken van de regeling Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS). Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft vandaag de uitbreiding bekend gemaakt van de regeling, die eerder bekend was als het Noodloket. De TOGS is specifiek bedoeld voor bedrijven die rechtstreeks worden getroffen door kabinetsmaatregelen in de strijd tegen het coronavirus.
Noodpakket maatregel
Minister Eric Wiebes en staatssecretaris Mona Keijzer (EZK) hebben hiertoe besloten op basis van de sinds vrijdag gedane aanvragen voor de TOGS en de recente acute, negatieve ontwikkelingen van winkelomzetten. “Het zijn uitzonderlijke tijden die grote gevolgen hebben voor ondernemers. Daarom heeft het kabinet bij de aankondiging van het Noodpakket voor banen en economie ook meteen gezegd dat dit pakket nooit stilstaat. Ondernemers in de sector non-food kunnen weliswaar openblijven, maar zien hun inkomsten sterk teruglopen door de noodzaak tot social distancing. Omdat ze hard getroffen worden verruimen we de regeling”, aldus de bewindspersonen van EZK.
Eenmalige gift van 4.000 euro om eerste vaste lasten te kunnen betalen
Via de regeling TOGS kunnen ondernemers een eenmalige tegemoetkoming van 4.000 euro netto krijgen waarmee ze hun vaste lasten betalen, zoals bijvoorbeeld de huur van een bedrijfspand. Voor doorlopende kosten voor personeel heeft het kabinet andere maatregelen getroffen die ook onderdeel uitmaken van het Noodpakket voor banen en economie. Op rvo.nl/tegemoetkomingcorona staat welke ondernemers gebruik kunnen maken van de TOGS-regeling. De lijst met branches en sectoren wordt maandag 30 maart geactualiseerd.
Maatwerk bij criteria SBI-codes
Ondernemers die recht hebben op de TOGS-regeling, maar zien dat zij geregistreerd staan onder een andere zogenoemde SBI-code in het Handelsregister kunnen dit melden bij uitvoeringsorganisatie RVO.nl.
Wiebes en Keijzer laten weten: “Als ondernemers door een verkeerde registratie tussen wal en schip dreigen te vallen, zullen we dat per geval bekijken. Die flexibiliteit is er. Nogmaals: het zijn uitzonderlijke en ruige tijden, daarom doen we wat nodig is’”.
Bron:Rijksoverheid
Zie:Tegemoetkoming schade COVID-19
Recente berichten
- Werkgeversheffing en bijdrage Zorgverzekeringswet (Zvw) 23 mei 2023
- Einde aan het lage-inkomensvoordeel (LIV) 16 mei 2023
- Bezwaar Loonheffingen 10 mei 2023
- Werknemer kiest voor een luxere bureaustoel 9 mei 2023
- Definitieve berekening de 7e en 8e aanvraagperiode (NOW 5 en 6) 4 mei 2023
- Belevingsonderzoek Fiscale Monitor 3 mei 2023
- Publicaties van het Ministerie van Financiën (MvF) en het Ministerie van Sociale Zekerheid en Werkgelegenheid (SZW) 2 mei 2023
- De Belastingdienst stopt met acceptgiro’s 30 april 2023
- Het Nederlands Instituut Register Payroll Accounting (NIRPA) 29 april 2023
- Wettelijk minimumloon per 1 juli 2023 24 april 2023
Populaire berichten
en extra
lage kosten
loonstroken.
En nog meer voordelen.
Neem snel contact op.