Belastingdienst wijzigt klantverificatie bij de BelastingTelefoon

Belastingdienst wijzigt klantverificatie bij de BelastingTelefoon

1 oktober 2021 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Vanaf 5 juli 2021 voeren medewerkers van de BelastingTelefoon een dubbele klantverificatie uit, voordat zij dossiergegevens verstrekken. De eerdere verificatie werd niet veilig bevonden. Voor algemene vragen hoeft u geen verificatievraag te beantwoorden.

Het doel van de dubbele klantverificatie is dat de medewerkers van de BelastingTelefoon er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken.

De klantverificatie bestaat uit 2 onderdelen: een persoons- en een dossiergebonden vraag. Persoonsgebonden vragen zijn onder andere:

  • geboortedatum
  • postcode en huisnummer
  • vestigingsadres onderneming
  • KVK-nummer

Voorbeelden van dossiergebonden vragen:

  • bedrag van de aanslag of aangifte
  • inhoud uit de aangifte of aanslag
  • gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief

Zorg ervoor dat u de aanvullende informatie tot uw beschikking hebt voordat u belt. Houd ook rekening met eventuele vervolgvragen die u wilt stellen. Dit helpt niet alleen bij de identificatie, maar zorgt ook voor een vlotte afhandeling van uw vraag.

Let op!

De medewerkers van de BelastingTelefoon verstrekken nooit persoonsgebonden informatie zoals burgerservicenummers, rekeningnummers of NAW gegevens.

belastingen, belastingdienst, Overheid, belastingmaatregels, belastingdiensten,RVO, UWV, 2021, Kabinet,
Ziekteverzuimverzekering
en extra
lage kosten
loonstroken.
En nog meer voordelen.
Neem snel contact op.