Veiliger TVL aanvragen met eHerkenning niveau 3 of hoger

Veiliger TVL aanvragen met eHerkenning niveau 3 of hoger

26 maart 2021 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Vanaf 12 april 2021 is het verplicht de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) met eHerkenning niveau 3 aan te vragen. Dit geldt voor TVL Q1 2021 en TVL Q2 2021. We verhogen het niveau om het aanvragen veiliger te maken. Voor aanvragers met DigiD verandert er niets.

 

salarisverwerking uitbesteden,loonverwerking,salarisverwerking, loonadministratie, alles over loon,salaris advies, hr scan,loonadministratie,salaris verwerking,wet en regelgeving,werkgevers ondersteuning,juridische personeelszaken,budgetcoach,verzuim oplossingen, verzekering ziekteverzuim, ziekteverzuimverzekering, verzekeringen,

Gebruikt u nog eHerkenning niveau 1, 2 of 2+? Vraag dan nu eHerkenning niveau 3 aan. Voor TVL juni-september 2020 en TVL Q4 2020 blijft het tot 1 juli 2021 mogelijk om in te loggen met eH1, eH2 of eH2+.

 

Een extra inspanning en kosten

Wij beseffen dat we een extra inspanning van u vragen in deze voor u lastige tijd. Bovendien kost eH3 meer dan de niveaus 1, 2 en 2+. Dat vinden we vervelend, maar het is helaas wel noodzakelijk. Wij leggen u graag zo goed mogelijk uit wat de verhoging van het inlogniveau voor u betekent en hoe u dit regelt.

 

Heeft u vanaf 12 april eH3 nodig?

Of u vanaf 12 april eH3 nodig heeft, hangt af van uw situatie:

U heeft eH1, eH2 of eH2+ en wilt TVL Q1 aanvragen

Om TVL Q1 2021 aan te vragen en te beheren, heeft u vanaf 12 april eH3 met de bijbehorende machtiging ‘RVO diensten op niveau eH3’ nodig. Met eH3 en de machtiging ‘RVO diensten op niveau eH3’ kunt u ook alle andere diensten van RVO afnemen.

Om het niveau te verhogen en uw machtiging aan te passen, neemt u contact met uw huidige eHerkenningsleverancier. Of u kiest een andere leverancier. Als uw organisatie een beheermodule heeft, dan kan uw machtigingenbeheerder de machtiging zelf aanpassen.

Bekijk het overzicht van eHerkenningsleveranciers

U heeft nog geen eHerkenning

Het proces om eHerkenning aan te vragen bestaat uit verschillende stappen. Waar moet u rekening mee houden en hoe bereidt u zich het beste voor? De levertijd van een eHerkenningsmiddel is gemiddeld 1 tot 5 werkdagen, en onder andere afhankelijk van het juist en volledig aanleveren van documenten en handtekeningen.

Gebruik het stappenplan eHerkenning aanvragen

Tip: Bedenk of u eHerkenning ook voor andere diensten nodig gaat hebben, zoals de Belastingdienst of uw gemeente. Het aanvragen van meerdere machtigingen tegelijk is bij de meeste eHerkenningsleveranciers gratis. Wilt u later machtigingen toevoegen, dan moet u soms bijbetalen.

U gaat geen nieuwe TVL aanvragen

Voor TVL juni-september 2020 en TVL Q4 2020 blijft het tot 1 juli 2021 mogelijk om in te loggen met eH1, eH2 of eH2+. U kunt met deze niveaus uw aanvraag inzien en reageren op het vaststellingsverzoek. Vanaf 1 juli 2021 heeft u ook voor deze periodes eH3 nodig.

U heeft eerder aangevraagd met DigiD

Voor u verandert er niets. Als u degene bent die bij KVK geregistreerd staat als eigenaar of bestuurder van het bedrijf, kunt u TVL Q1 2021 met DigiD aanvragen en eerdere aanvragen beheren.

U heeft eH3 of hoger

Voor u verandert er niets. U kunt TVL Q1 2021 aanvragen en eerdere aanvragen inzien.


Vragen?

Heeft u vragen over het regelen van eH3? Neem dan contact op met een eHerkenningsleverancier.

 

 

Gerelateerd

eHerkenning 1 verdwijnt vanaf 1 juli 2021
eHerkenning nodig bij Mijn Belastingdienst Zakelijk

 

 

eHerkenning overheid 2020, e herkenning, digid eherkenning, belastingdienst digitaal, belastingdienst eherkenning,