Bent u de beste baas?

Bent u de beste baas?

26 september 2018 Uit Door 100% Werkgeverscoach

Als u dan toch baas bent, dan maar liever meteen een goede. Want een goede manager behaalt doorgaans goede resultaten.

Als werkgever word je bijna dagelijks geconfronteerd met kleine en grote problemen op personeelsgebied. Vergeet nooit dat uw bedrijf eveneens gebaseerd is op de prestaties van uw werknemers. Een werkgever speelt een centrale rol in de organisatie en moet een aantal goede eigenschappen bezitten. Als je vaak de vacatureteksten moet geloven, zijn alle werkgevers geweldig. Dat is natuurlijk niet zo. Hoe herken je een goede werkgever dan? Het liefst werkt personeel bij een organisatie waar de directie aanspreekbaar is, waardeert wat werknemers doen en luistert naar hun inbreng. Werkgevers die goede opleidingsmogelijkheden bieden en de mogelijkheid geeft om werk en privé in balans te houden. En die een eerlijk salaris biedt en secundaire arbeidsvoorwaarden waar werknemers blij van worden. Alleen: hoe herken je zo’n werkgever? Als u van nature over de juiste eigenschappen van een goede werkgever beschikt dan is dat mooi meegenomen. In alle andere gevallen kunt u in ieder geval u best doen of hieraan gaan werken. salarisverwerking uitbesteden,loonverwerking,salarisverwerking, loonadministratie, alles over loon,salaris advies, hr scan,loonadministratie,salaris verwerking,wet en regelgeving,werkgevers ondersteuning,juridische personeelszaken,budgetcoach,verzuim oplossingen, verzekering ziekteverzuim, ziekteverzuimverzekering, verzekeringen,

Hoe wordt u baas boven baas?

Met iedereen op de juiste plek, werkt een organisatie het beste. Lori Goler, Facebook hoofd HRM. Zij deed enkele jaren geleden onderzoek onder 10.000 medewerkers naar de kwaliteiten van een goede manager. Het resultaat bracht 7 eigenschappen naar boven van een goede baas.

HR kennisbank, voor HR medewerker - leidinggevende hrm ondersteuning,hrm hulp, kennis hrm, vakkennis hrm, 7 eigenschappen van een goede baas

  1. Positief denken – Met positief denken krijgt u meer gedaan dan met negatief denken. Positief denken gaat vaak gepaard met een vrolijk karakter. Dat komt de sfeer ten goede. En een goede sfeer zorgt weer voor goede resultaten.
  2. Kunnen delegeren – Een goed manager doet niet alles zelf. Een goede manager durft te delegeren, laat zijn teamleden dingen doen en problemen oplossen. Kortom, een goede baas durft los te laten.
  3. Credits geven – Doet iemand uit uw team iets goed, dan is dat de verdienste van die medewerker en niet van u. Zet uw ego aan de kant en geef de credits aan degene die ze echt verdient.
  4. Mensen prijzen – Iemand uitkafferen kan iedereen. Maar iemand prijzen is vaak moeilijker voor de gemiddelde baas. Als uw medewerker het goed doet, zeg hem dat dan. En vergeet niet: iemand op zijn kop geven doe je onder vier ogen, iemand prijzen doe je in het openbaar.
  5. Eerlijk zijn – Zeg geen A om B te doen. Zeg ook eerlijk als u iets niet weet. Speel geen spelletjes. Gooi die tweede agenda in het ronde archief. Wees eerlijk en integer.
  6. Groei stimuleren – Niet alleen groei in omzet, ook persoonlijke groei van medewerkers. Help bij het opzetten van een eigen bedrijf. Stimuleer leren. En vergeet zelf ook niet om te groeien.
  7. Het goede aanmoedigen – Het slechte uitbannen is niet hetzelfde als het goede aanmoedigen. Stimuleer uw medewerkers actief om blij te zijn. Stimuleer leren. Stimuleer bewegen en ontspanning. En geef zelf het goede voorbeeld.
collega's salarisverwerking, salarisverwerking uitbesteden,loonverwerking,salarisverwerking, loonadministratie, alles over loon,salaris advies, hr scan,loonadministratie,salaris verwerking,wet en regelgeving,werkgevers ondersteuning,juridische personeelszaken,budgetcoach,